Transparența, comunicarea și responsabilitatea socială a companiilor sunt teme pe care ARIR le promovează

05/07/2019 / Comentariile sunt închise pentru Transparența, comunicarea și responsabilitatea socială a companiilor sunt teme pe care ARIR le promovează

newsen Noutati

București, 5 Iulie 2019Daniela Șerban, Președinte ARIR (Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România) a vorbit în cadrul unei emisiuni la Radio România Actualități despre rolul companiilor în societate, relația companii – investitori și așteptările investitorilor față de companiile din România.

Daniela a menționat că obiectivele ARIR nu constau doar în susținerea și implementarea celor mai înalte standarde de comunicare în relația cu investitorii și guvernanță corporativă, ci și în responsabilitatea socială, axată pe sustenabilitate. În acest sens, noua metodologie de elaborare a Cartei Albe conține o noutate, și anume raportarea non-financiară care va analiza inclusiv impactul pe care companiile evaluate îl au asupra mediului înconjurător. Se vorbește despre obiective financiare, profit, dar nu e totul despre bani, atunci când este vorba despre o companie mare, listată – atunci ai o responsabilitate în plus. În acest rating realizat prin proiectul Carta Alba se solicită și raportarea non-financiară, întrucât este important să te gandesti la impactul pe care îl ai asupra mediului.

Este nevoie nu doar de un set minimal de reguli, ci de mai multă proactivitate și transparență, fapt relevat și în Studiului de Percepție derulat de ARIR în rândul investitorilor instituționali.
Noii membri pe care am reușit să îi atragem sunt o nouă dovadă că se dorește un standard mai înalt de comunicare, dar și de responsabilitate socială. Pe piețele dezvoltate aceasta este tendința, iar noi trebuie să ne raliem la ea, a conchis Daniela Șerban.