ARIR anunță noua metodologie pentru Carta Albă a comunicării companiilor listate

25/04/2019 / Comentariile sunt închise pentru ARIR anunță noua metodologie pentru Carta Albă a comunicării companiilor listate

newsen Noutati

București, Aprilie 25, 2019 – Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) anunță noua metodologie pentru Carta Albă a comunicării companiilor listate la bursă. Această inițiativă urmărește promovarea implementării celor mai bune practici în relațiile cu investitorii și conformarea cu Codul de Guvernanță Corporativă a Bursei de Valori București, în conformitate cu așteptările investitorilor instituționali și a celor individuali.

Noua metodologie urmărește să determine emitenții locali să aibă o comunicare proactivă cu investitorii, cu valoare adăugată față de cerințele legale de raportare. Această abordare este una esențială pentru a spori vizibilitatea emitenților și pentru a crește încrederea investitorilor în contexul concurenței tot mai intense din piețele de capital.

Noua metodologie, inspirată de cele mai bune practici internaționale în relațiile cu investitorii, este acum disponibilă pentru consultare publică la www.ir-romania.ro. Companiile listate la Bursa de Valori București (BVB) vor avea 6 luni pentru a se conforma noilor cerințe. Scorul maxim este de 10 puncte și va fi afișat pe website-ul www.bvb.ro în cadrul paginii dedicate fiecărei companiii și pe website-ul ARIR, după evaluarea din decembrie 2019. Îndeplinirea cerințelor se va stabili în baza informațiilor publice disponibile, analiza website-ului și secțiunii pentru relația cu investitorii (IR). Noua metodologie include 15 criterii pentru fiecare dintre următoarele categorii: echipa de relații cu investitorii, guvernanța corporativă, transparența, abordarea proactivă a relației cu investitorii, instrumentele interactive de IR, acoperirea de către analiști financiari și raportarea non-financiară.

Carta Albă a comunicării companiilor listate este un proiect original al Bursei de Valori București, care a efectuat analize trimestriale ale website-urilor și a comunicărilor prin e-mail a 85 de emitenți din Piața Principală. Rezultatete se colectau într-un raport consolidat, cel mai recent fiind publicat în octombrie 2017. La începutul anului 2019, ARIR a preluat acest proiect și a creat o echipă de extinsă de experți, având în componeța sa inclusiv reprezentanți ai BVB, analiști financiari, profesioniști RI, consultanți și membri ai spațiului academic, pentru a revizui metodologia în vigoare.